Strona Urzędu Miasta Siemianowice Śląskie - najświeższe informacje o mieście i mieszkańcach, aktualne wydarzenia, relacje z imprez i wiele innych... zapraszamy!
www.siemianowice.pl
Już w najbliższy wtorek 2 sierpnia, w dzień przejazdu przez nasze miasto kolarzy uczestniczących w 68. Tour de Pologne, Referat Rekreacji, Sportu i Turystyki Urzędu Miasta Siemianowice Śląskie oraz Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji „Pszczelnik” w Siemianowicach Śląskich organizują na Rynku Miejskim kapslowy wyścig kolarski. Początek zmagań godz. 16.45.
Zasady konkursu:
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Organizatorami konkursu „Wyścig kolarski” są: Referat Rekreacji, Sportu i Turystyki Urzędu Miasta Siemianowice Śląskie oraz Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji „Pszczelnik” w Siemianowicach Śląskich. Konkurs odbędzie się w dniu 2 sierpnia 2011 r. w godz. 16.45 – 18.45.
2. Konkurs będzie organizowany w kategorii OPEN, czyli dla wszystkich, którzy będą chętni do wzięcia udziału w grze (liczba uczestników ograniczona).
3.„Wyścig kolarski” to rywalizacja, ale przede wszystkim zabawa, odbywająca się w przyjaznej atmosferze, zgodnie z zasadami fair play.
II. TRASA
Wyznaczenie i przygotowanie trasy na asfalcie wraz z przeszkodami do pokonania należy do obowiązków organizatora.
III. SPRZĘT
1. Organizator zapewnia zawodnikom „profesjonalny” sprzęt do gry (kapsle).
2. Każdy przed rozpoczęciem rywalizacji wylosuje kapsel, którym będzie brał udział w „Wyścigu kolarskim”.
IV. ZASADY
1. Każdy uczestnik może brać udział tylko jednym kapslem (zawodnikiem).
2. Konkurs odbywać się będzie w trzech seriach eliminacyjnych, jednocześnie na dwóch trasach, po 6 zawodników w każdej serii eliminacyjnej „Wyścigu kolarskiego”.
Do ścisłego finału awansuje zwycięzca każdego z 6 przeprowadzonych eliminacyjnych „Wyścigów kolarskich”.
3. Kolejność startu zostanie rozlosowana przed rozpoczęciem gry.
4. W każdej kolejce zawodnicy na przemian wykonują po 3 pstryknięcia w kapsel. Liczą się tylko pstryknięcia. Pchanie kapsli jest zabronione. Każde pchnięcie kapsla będzie uznane za wykonanie ruchu, przy czym kapsel wraca na poprzednie miejsce.
5. Wypadnięcie kapsla z trasy „Wyścigu kolarskiego” lub wypchnięcie innego zawodnika poza trasę skutkuje powrotem na poprzednią pozycję. Kapsel po pstryknięciu musi mieć kontakt z trasą, czyli dotykać linii toru. Jeśli kapsle przeciwników zostaną przepchnięte, a pozostaną na trasie to ich pozycja nie ulega zmianie.
6. Zwycięża ten, kto znajdzie się na mecie pierwszy zgodnie z w/w zasadami.
V. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
W sprawach nie ujętych w niniejszych zasadach decyduje organizator.
Serdecznie zapraszamy wszystkich chętnych do wzięcia udziału w zabawie !